sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Hameen uudistus ja pannulappuja

Tipu sai minimittaisen käytetyn farkkuhameen. Jotainhan tälle piti tehdä.
Näin siinä sitten kävi:
Tipun kanssa kaiveltiin tilkkukankaista kukka- ja marjakuvioinen vanha verho. Leikkasin röyhelön verhon alareunasta, niin että siinä oli päärmekin valmiina. Ja pitsiäkin tähän piti saada, pitsi on jonkun peruja. Vähän epäilyttää, kuinka kauan pitsi kestää repeilemättä. Nyt hame on Tipulle riittävän sievä ja minulle riittävän pitkä.
Virkkausringin virkka vihreää -tempaukseen liittyen sain aikaan hankkiutua eroon vuosikerta-Samoksesta, jota olen sitkeästi säilyttänyt.
Pannulapun ohje on muistaakseni näkynyt joskus Virkkausringissä, tai sitten sieltä on ollut ohjeeseen linkki, tai sitten olen nähnyt sen jossain muualla. Raidoissa on vapaasti sekaisin kirkkaan vihreää, keltaista ja harmaan vihreää Samosta. Etupuolella raidat on pystyssä...
...ja takapuolella vaakasuorassa. Kiva malli tehdä, ja varmasti Samoksesta tehtynä riittävän paksu! Nyt, jos nettiyhteys vielä pelaa, käyn samantien postaamassa pannulaput vielä virkkausrinkiinkin.

Tipulla alkoi hiihtoloma, mistä seuraa se, että minä vietän viikon kotona, mistä taas seuraa se, että Pupukaan ei ole hoidossa. Seuraava viikko onkin sitten kouluviikko ja olen jemmannut kaikki etätehtävät hiihtolomaviikoksi. Pitäisi tietysti ehtiä ulkoillakin lasten kanssa, hiihtoloma kun on. Varsinainen lomaviikko.

1 kommentti:

Jokke kirjoitti...

Kas, kylläpä hame parani!